zondag 29 augustus 2010

droog


Heel bijzonder dat met al die regen we het tijdens de Bommen Berendloop op zaterdag droog gehouden hebben. Hoewel ik nachtdienst heb, kriebelde het te veel. Bovendien had ik nog wat goed te maken op dit parcours, waar ik vorig jaar bijna onderkoeld mijn minst snelle halve marathon noteerde. Toen regende het wel in de vorm van onweersbuien.
Omdat ik het niet koud wilde hebben koos ik voor een lange pant- daarmee was ik wel de enige...- en bovendien de mouwloze windstopper van de berg(halve)marathon op de Bettmeralp.
"Houd je dat aan?" vroeg de trainer toen tijdens de start de zon notabena doorbrak.
"Ja, ik gok het erop dat het koud wordt en nog gaat regenen".

De eerste 10 km was het warm, maar tijdens de tweede helft heb ik de windstopper nog dichtgeritst. Lekker warm nu.
Mijn streven is een tijd rond de 1:40 te lopen. Dit als basis voor een komende marathontijd van 3:30.
Dat dit vandaag al zou lukken ging ik niet vanuit. Vaker een nachtdienst draaien als ik overdag een wedstrijd kan lopen?!
Ik finishte in 1:40:35! Een persoonlijk record op deze afstand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten