woensdag 25 november 2009

wedstrijdje?


Op een doordeweekse dag een wedstrijd? Ja, bij de drents-friese wold runners kan het gebeuren dat je je in kunt schrijven voor een halve tot hele marathon.
Vandaag was de tweede Adriaan Tripbos marathon in Sappemeer.
De eerste editie heb ik ook gelopen als training voor de halve marathon van Egmond, die altijd in januari is. Omdat ik toen net geen pr liep, werd het vandaag dus een wedstrijd om dit alsnog te doen.
Zie hiernaast bij looptijden.nl voor de uitslag. En wat voor uitslag...
Niet iedereen die je daar tegenkomt op dit soort kleinschalige evenementen maakt er een wedstrijd van. Je treft er doorgewinterde marathonlopers die het aantal lopen tellen. Ze doen een snelle duurloop, komen hier hun enthousiaste 'soortgenoten' tegen.
De marathonlopers kregen het zwaar, want toen ik gefinisht was kwamen er fikse buien.
Die zijn mij bespaard gebleven. Het herinnert mij aan de Bommen Berendloop dit jaar, toen ik door de kou niet lekker meer kon doorlopen.
Vandaag in deze thuiswedstrijd heb ik mezelf bewezen dat het sneller kan.
De volgende halve marathon zal die van Egmond zijn.Meer over de dfwrunners:klik hier. En hun evenementen vind je op de volgende hardloopkalender:klik hier.

1 opmerking:

  1. Dank voor je reactie op mijn weblog.
    Bij de dfwrunners is het altijd lekker en ontspannen lopen. Ik loop er ook vaak marathons, vooral als training. We zullen elkaar inderdaad wel eens tegen zijn gekomen. Die 50 km heb je in Winschoten gelopen, denk ik? Toen was ik er ook, ik liep de 100.
    Veel succes met je weblog, ziet er mooi uit.
    Groet,
    Jannet

    PS Het zal wel aan mij liggen maar met open ID kan ik niet reageren.

    BeantwoordenVerwijderen