woensdag 9 december 2009

trainen

Na een rustige duurloop op maandag van 10 km heb ik vanmorgen een dubbele afstand gedaan. Vandaag maar weer eens mijn hartslagmeter gebruikt, om mezelf wat in toom te houden. Steeds rond de 150 hartslagen per minuut aangehouden. Soepel lopen. Verder wisselend aandacht aan de techniek besteed: de armzwaai, de kniehef en de afzet.
Verder lekker om me heen gekeken. Het uitgestrekte landschap wat je nergens zo terugvindt als in de veenkoloniën, de ganzen in v-formatie, enkele reeën, om maar iets te noemen.
Er is veel veranderd in mijn beleven van het hardlopen. De lange afstanden gaan me makkelijker af dan vorig jaar, fysiek èn mentaal. Vlak dit laatste niet uit!
Het landschap ben ik ook meer gaan waarderen. Eerder vond ik het kaal en eindeloos. Nu geniet ik ervan dat je zo ver kunt kijken, de stilte, de grootsheid van de lucht ook.
Prachtig en zo dicht bij huis.
De overgang naar het drentse landschap is prachtig. Die zorgt voor de nodige variatie. Het lopen van de langere afstanden dubbel en dwars waard.
Ik ben ook meer wedstrijden gaan lopen (als recreant)en dit vind ik ook een prikkel om vooruitgang te willen boeken, je te meten met andere hardlopers. En zo kom je nog eens ergens.
Januari 2010 staat de halve marathon van Egmond op het programma.
Februari 2010 de 30 km van de Groet Uit Schoorl Run.
Het kriebelt om te kijken wanneer en waar de volgende marathon zal worden gelopen.
Hamburg misschien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten