woensdag 16 december 2009

ultieme uitdaging


Vanmiddag na wat sneeuw heb ik toch mijn loopschoenen gepakt om na lange tijd weer eens een intervaltraining te doen. Sinds de loopclinic van Nico van Andel (Tendosportmassage) staan de strepen nog om de 100 m op de trekkerweg.
Daar ben ik naar toe gejogd in 10 minuten om eerst een snelheidsloopje op het 500m-stuk te doen. En daarna drie intervallen van 1000m (terug joggen naar de start als rust). Dit werden intervallen van 4:15 minuten, dus snel. Nog niet voluit gelopen, dat is ook niet de bedoeling van deze training.
Ik ben van plan dit regelmatiger te gaan doen, om volgend jaar sneller te kunnen lopen op de 10 km.
De ultieme uitdaging- los hiervan- is om ooit een bergmarathon te gaan doen.Voor de kenners: dit is de Matterhorn:

1 opmerking:

  1. Bedankt voor je reactie en fijn om te weten dat meerderen het berenloopfilmpje leuk vinden.
    Zal je blog als link plaatsen op mijn blog.
    Veel loopplezier.
    Groet Rinus.
    www.rinusrunning.nl

    BeantwoordenVerwijderen