donderdag 7 januari 2010

eerste training van 2010

Mijn eerste hardlooptraining van 2010. Zo vlak voor de halve marathon van Egmond liep ik vanmiddag 10 km .( rondje Zuidlaarderveen- zie pagina 'looproute' van de homepage van de Kielrunners).
De temperatuur was -3, een mooie gelegenheid om mijn nieuwe kleding te testen.
Sommige stukken moest er door de sneeuw worden gelopen. Rustig aan dus en wat vlotter waar dat mogelijk was. Mijn ribblessure is bijna hersteld, want ik ondervond er nauwelijks meer hinder van.
Voor de rest voelde ik me ook goed, dus we zullen aanstaande zondag zien wat voor invloed een trainingsstop van enkele weken heeft gehad op de totale training. Aan de adrenaline zal het niet liggen, ik kan haast niet wachten.
Dat heeft ook te maken met een  te grote hoeveelheid stress, die ik vooral de afgelopen maanden ervoer in mijn werk.
Ik wil dus wel los...
2010 wordt een nieuw en bijzonder jaar. Dat staat nu al vast.
De kleding heeft de test goed weerstaan. Ik heb het niet koud gehad en zit lekker. Bij sneeuwval en wat meer wind zou ik nog een windjack of zelfs mijn (ademende !)regenjas als derde laag kunnen dragen. De wintertight is ook prima onder deze weersomstandigheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten