maandag 22 maart 2010

mag het een kilometertje meer zijn

Vandaag was het de bedoeling om een duurloop van 30 km te doen. Dat liep een beetje uit de hand toen ik een afslag miste en daarom voor het avontuurlijke pad koos. Zonder kaart of navigatiesysteem...
Het werd een fantastische tocht van 4 uur lang over trails, waarvan ik het bestaan niet kende.
Ik was niet helemaal pijnvrij, wat invloed had op mijn tempo, maar mijn conditie is wel goed.
Voor het eerst sinds lange tijd weer eens een lekkere LSD van deze omvang gedaan. Ik krijg ULTRAKRIEBELS.
Het benzinestation in Annen deed weer prima dienst als verzorgingspost. Mijn drinkfles heb ik daar bijgevuld met sportdrank. Vandaag heb ik ook voor het eerst tijdens het lopen een energiereep gegeten. Dit omdat ik merkte dat ik honger krijg bij dit soort lange duurlopen. Dit beviel goed. Die houden we erin.
Op internet zag ik dat ik lange afstandspaden heb gekruist: in geel-rood het Drenthepad en in wit-rood het Pieterpad...(hier loopt het Pieterpad door de Gasterse duinen).

Dus als ik weer een lange duurloop doe en onder de N34 door ga probeer ik een stukje hiervan in mijn route op te nemen. Wie weet zijn ze te combineren tot een nieuwe favoriete looproute. De paden kruisen elkaar namelijk in Schipborg. Het Pieterpad zou je tot aan Rolde kunnen doen, dan richting Anderen- via Eext- waar je het Drenthepad neemt terug naar Schipborg. Zo'n route doe je natuurlijk niet helemaal vanuit Kiel( en terug). Je zou met de auto naar bijvoorbeeld Anloo ,Schipborg of Eext kunnen rijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten