zaterdag 17 april 2010

generale?

Als de hartslagmeter in het begin van de training al 178 aangeeft is dit het signaal dat ik last heb van stress.
Het gevoel van een generale repetitie voor de grote uitvoering. In dit geval het koningsnummer: de marathon.
De hartslag zakte al snel naar de 140 en later 135 toen ik een rustig tempo bleef aanhouden.. De bedoeling was een LSD te doen van 25 km in 6:10 min/km met versnellingen. Dus ging ik richting Meerwijck om daar twee rondjes te doen en weer terug. Ik ging er steeds vanuit dat dit ca. 26 km was. Mijn hartslagmeter is het hier niet mee eens, komt op 28,7 km. Hij meet dit op basis van mijn gemiddelde paslengte. Maar als ik langzamer loop(zoals vandaag) wordt mijn paslengte kleiner..., meer stappen per kilometer dus. Bovendien is de wisselende ondergrond ook van invloed op de pedometer. Voor die 23 euro zijn de metingen dus schattingen, kunnen me in de goede richting helpen. Meer niet. In Enschede zal ik zien of ik er in de wedstrijd iets aan heb.De eerste helft kan ik er vlakker door gaan lopen. Verder zal ik daar meer op mijn gevoel gaan lopen en de stopwatchfunctie. Ik merk snel genoeg hoeveel hij afwijkt. Hoofd erbij houden dus. Nog een week en dan gaan we los.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten