donderdag 30 december 2010

Jaaroverzicht 2010

Mijn laatste training dit jaar op de een na laatste dag van dit jaar werd een lange duurloop van ongeveer 17 km. Het lopen door de sneeuw doet me denken aan de alternatieve halve marathon van Egmond aan Zee: de "25 km van Kiel Hoogezand im Schnee", waar 2010 mee begon. Sneeuwlopen was een nieuwe ervaring. In totaal liep ik in 2010 17 wedstrijden, van 4 mijl t/m de marathon. Een wedstrijd meer dan vorig jaar, maar in totaal minder wedstrijdkilometers. Het was een jaar van grenzen opzoeken- tarten soms- en alles blijkt te smaken.Geen ultraloop dit jaar, wel een bergloop! Ook het trailrunnen en bergwandelen vind ik geweldig.Pr's liep ik op bijna alle afstanden. Voor het eerst liep ik de 7km onder het half uur en de 10 km onder de 45 minuten. Dit waren tot nu toe magische grenzen voor me. Op de lange afstand werd het wat lastiger. In april was ik klaar voor de marathon, maar de warmte in Enschede speelde parten. In november snoepte ik toch nog net 5 seconden van mijn record tijdens de Berenloop op Terschelling. Een topevenement.Als ik zo snel nog in de slotfase kan zijn van de marathon geeft dit hoop op mijn nieuwe uitdaging voor 2011: de 60 van Texel.
Het doel van wedstrijden is vanaf nu niet meer de pr, maar ervaring opdoen in de opbouw en het parcours.Ik neem me voor meer de nadruk te leggen op de training, de wedstrijd( als snelheidstraining) rustiger te beginnen. Hoewel ik dit jaar lid ben geworden van een loopvereniging- vooral om intervaltrainingen te doen- wil ik in 2011 ook proberen meer lopers warm te laten lopen voor mijn eigen plaatselijke loopgroepje 'Kielrunners'. Dit is stap 1 van een groter plan...(?!)

1 opmerking:

  1. Inderdaad best veel gelopen dit jar en dat gaat wat worden in 2011 met Texel in het vooruitzicht.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen