woensdag 28 december 2011

top 2000

2011 eindigt met een sprookjeslandschap in de Alpen. Een witte kerst- op een voor mij historische plek- onder een strakblauwe lucht. Ver weg van het grauwe grijs en alles wat ik moet. Hier krijg ik weer nieuwe zin in het leven. Laat 2012 maar komen.
2011 begon met bewegen tot verandering. Al hardlopende zoeken naar een nieuwe weg. De oprichting van een loopgroep binnen de plaatselijke sportvereniging is daar een onderdeel van. Hierin heb ik mezelf opnieuw uitgevonden. Wat betreft het hardlopen zelf, begon het jaar met zandlopen: in januari de halve marathon van Egmond en in februari een 8km lange crossloop in de buurt van Zuidlaren. In februari plande ik een halve YoursTruly, maar liep de volle 50 km stiekum(?) in een pr. In maart stond de strandmarathon van Scheveningen naar Zandvoort op het programma. Schitterend! Die liep ik op het klokje in 4:00:01. (Jammer van die ene seconde, maar strak volgens planning) Twee weken later liep ik door het bos van Diever nog eens een marathon. De klapper kwam met Pasen : de 60 van Texel, die ik binnen de tijd uitliep van 7 uren. Wat een tocht! (1 op de 3 lopers haalde hier niet op tijd de finish!) Na deze loop was het zoeken naar hoe verder. Een pr lopen ging wat moeilijker dan voorheen en mijn voorliefde gaat duidelijk uit naar de lange afstand op wisselende ondergrond. Een teleurstellende Amsterdam marathon (qua looptijd) maakte ook duidelijk dat ik mijn training optimaler, regelmatiger zou kunnen doen. Belangrijk is de stress te verminderen. Daardoor loop ik beter. Rustig starten en met een negatieve split lopen lukte me zo op de 15 km en leverde me ook een pr op. Nu dit niveau optrekken naar de halve marathon. En van daaruit terug naar de marathon (en verder.) Wanneer kan ik nu niet overzien. Ik probeer te genieten van die reis…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten