woensdag 19 oktober 2011

snel parcours?

De start en finish van de Amsterdam marathon zijn in het olympisch stadion. Wow, dit is speciaal om hier te lopen met de groten der aarde. Na een (te?) vlotte start doorkruisen we de stad met een uitstap langs de Amstel naar Ouderkerk a/d Amstel. Mooi afwisselend en met regelmatig muziek ter stimulans aan de kant van de weg. I amsterdam. De eerste 30 km liep ik 14s langzamer dan in Rotterdam (2009). Daarna kreeg ik het moeilijk door hinderlijke pijn aan de buitenzijde van de linkerknie. Daardoor ben ik vanaf 35 km het grootste gedeelte gaan wandelen. Het is een terugkerend euvel. Thuis bleek dat ik een fikse blaar had aan de buitenkant van mijn kleine teen(rechts).
Wat zijnde kilometers lang als je ze moet wandelen! Gefrustreerd loop ik de marathon uit in 4:21:30. Een snel parcours, maar geen winst voor mij... Inmiddels bereid ik me mentaal voor op het volgende seizoen: een ander trainingsplan en een schoenencheck. Als ik bedenk dat ik met 2 à 3 keer in de week trainen dit jaar 3 marathons, een 50 en een 60 km heb gelopen, heb ik geluk gehad. Nu eerst een stap terug: trainen voor de halve marathon(12 weken) en vanaf januari weer voor de marathon(20 weken). Mijn volgende (15e) marathon wordt namelijk de Slachtemarathon op 16 juni 2012. In 2008 was dit mijn eerste marathon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten