vrijdag 4 januari 2013

Terugblik


Mijn doel in 2012 was om een halve marathon onder de 1:40:00 te lopen. Dit lukte in Schoorl, maar daarna ook weer in de Nacht van Groningen(1:38:04) en tijdens de Bekkemarun(1:38:00) in Harkstede.
De Slachtemarathon gaf me vleugels, wat een tijd opleverde van 3:39:33.
Ruim een uur sneller dan vier jaar geleden toen ik in Friesland debuteerde op de marathon!
De glibberige kleidijk werkte in mijn voordeel. En voor het eerst had ik de afstand 'onder de knie', kon ik na 30km zelfs nog wat versnellen. Mentaal voel je je dan oppermachtig , ik was verbaasd dat ik zoveel energie had, terwijl er lopers waren, die op die momenten meer strompelden dan dat ze aan het hardlopen waren.
Daarna loop ik mijn wedstrijden met meer gemak, ontdek de negatieve split.
Het gaat nu weer jeuken. We gaan weer ultra in 2013.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten