woensdag 6 maart 2013

1004 km

In Gasselte passeerde ik gisteren de 1000 km. Dat zag ik zojuist in de lijst van de 100MarathonClub staan. Daar staan al mijn marathons en ultralopen keurig geregistreerd.  In totaal 23 nu. Wie de lijst kent, zal het met me eens zijn, dat ik daarmee nog een 'groentje' ben in dit gezelschap.
Toch is het lopen van een marathon een prestatie op zich en je bent geen watje als je er 23 weet te lopen in nog geen 5 jaar tijd!
Gekkenwerk? Ja, ik ben blij dat niet iedereen dit doet. Dat is waarschijnlijk ook onverstandig.

Voor mij is het een manier van vooral mentaal grenzen verleggen, waarbij hardlopen fysiek een plezierige hobby is.
Ik ben licht (niet door het hardlopen...), beweeg me soepel en kan het me permiteren met vrij weinig training gemiddeld toch goed te presteren. Dat is geluk hebben. En dat voel ik ook zo.
Dit jaar vier ik mijn 50ste verjaardag en, hoe cliché ook, ik word  me ervan bewust dat ook dit een gelukkig moment is. We worden allemaal gemiddeld ouder, maar dat niet iedereen de 50 haalt is ook de realiteit. Dat vraagt er dus om gevierd te worden. Dat ga ik dus ook doen.....(wordt vervolgd)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten