dinsdag 11 juni 2013

Long Slow Distance na Bekkemarun

Een training voor ultralopers. Vandaag heb ik zo mijn eerste duurloop van ruim 3 uren gedaan.
30 km in gemiddeld 6: 15 is niet echt 'slow'. Laten we zeggen: zo langzaam mogelijk. Het moet ook weer geen sukkelen worden. Dit is ongeveer de snelheid dat ik ook technisch nog lekker loop.

De Bekkemarun deed ik overigens in 47:00. Een vlotte, soepele eerste helft in 22 minuten. Na een sanitaire stop bleek mijn veter los te zitten. Daarna kreeg ik steek in de zij. Toen dit opgelost was stuurde een speaker mij de verkeerde kant op. Grappig hoor!? Ik stak - in gedachten- mijn middelvinger op: wat een klootzak, zeg! Op het laatste stukje blies de wind in mijn neus, waardoor ik naar adem snakte en tot overmaat van ramp nog bijna moest overgeven... Toch te diep gegaan? Of was het nog omdat mijn verkoudheid niet over was of omdat ik te weinig water in mijn sportdrank had gedaan?
Al met al geen slechte tijd voor iemand die de afgelopen jaren overwegend de lange afstanden trainde.
Maar daar gaat aan gewerkt worden!
Als groep- SVK Runners- presteerden we trouwens super. Het leverde twee bekers op: de tweede en derde prijs.


Op de afbeelding de lange route van vandaag door het Hunzedal. Het open landschap is hier schitterend.
En stil!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten