dinsdag 4 juni 2013

zomer

Na een lange periode van frisse trainingen loop ik vandaag rond het middagsuur in de zon.
Dus draag ik mijn 'piratenmuts' en mijn drinkgordel , om de dorst te kunnen lessen onderweg.
De eerste 20 minuten loop ik de voorgenomen 10 km in gemiddeld 11 km/uur. Dit is in mijn geval het tempo dat tussen een lange duurloop en een marathonwedstrijd in zit. Lekker relaxed, maar niet te langzaam, ook bij wind tegen.
Het tweede deel loop ik in gemiddeld 12 km/uur. Dat is namelijk mijn streeftempo voor de lange afstanden.
Dan ga ik toch wel wat meer zweten, vooral nadat ik stop met lopen.
Het is daarmee een 'negatieve split' geworden in ca.52 minuten. Ik ben benieuwd hoeveel sneller ik donderdag tijdens de Bekkemarun kan zijn.
Lang geleden dat ik een vlotte 10-km wedstrijd heb gelopen. Mijn pr dateert nog uit 2010 : 44:07

Geen opmerkingen:

Een reactie posten