woensdag 31 maart 2010

grenzen

Gisteravond stond een intervaltraining op mijn programma. Eenmaal bezig is dit best lekker, maar van tevoren hikte ik er wat tegenaan. De bedoeling was om 4x 3000m te lopen. Iedere interval in 15 minuten, gevolgd door een dribbelpauze van 7 minuten.
Ik dacht, laat ik het rondje van 3,5 km doen, waar ik ooit mee begonnen ben (in 1999) voor mijn eerste 10km-wedstrijd in Winschoten. Nu zit ik in een training voor de marathon, dus loop ik veel meer kilometers. Het tempo is het wedstrijdtempo van toen op de 10km. Er zijn dus in de loop van de tijd behoorlijk wat grenzen verlegd.
Dat is voor mij ook de lol van deze sport. Het blijven zoeken naar de uitdaging. Wat de Run van Winschoten betreft, heb ik me toch voorgenomen om in een estafetteteam mee te doen. Het doel is onder de 45 minuten te gaan lopen.( Dat was in 1999 onder de 50 minuten...) En zo heeft ieder zijn persoonlijk doel. Als ik een ultraloop doe in 2010, dan wordt dat dit keer niet in Winschoten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten