dinsdag 9 maart 2010

gretig

Op het programma staat een LSD van 27 km vandaag, maar ik kan me niet bedwingen om mijn favoriete looproute van 32km te lopen. Tot 25 km gaat het soepel. Daarna plaagt spierpijn me, vooral in het linker bovenbeen. Voor deze afstand ben ik dus nog niet in vorm. 27 km lukt wel zonder veel problemen. Ik heb alleen trek gekregen (omdat het toch nog koud is?) en de sportdrank blijkt alleen dorst te lessen.
De laatste kilometers heb ik gewandeld. Het wandelen wordt door hardlopers overigens vaker-vooral ultralopers- in de training opgenomen, dus getraind voor de wedstrijd. Ik heb genoten van de omgeving en het weer, maar vraag me wel af hoe ik toch een marathon in 3:30 kan lopen. Het wordt dan duidelijk dat veel training nodig is om überhaupt een marathon uit te lopen en dat je moet pieken op het juiste moment.
Zaterdag doe ik een testloop: de halve marathon van Haren. Die zou ik - volgens mijn trainingsschema- in 1:40 moeten kunnen lopen. Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten