vrijdag 2 april 2010

men moet het vuur onder de as zoeken

Je moet er dus wat voor doen. Terwijl er in het dorp druk hout wordt verzameld voor het komende paasvuur, loop ik warm voor een training. De laatste was nog geen 24 uur geleden, dus een 'dubbeldekker'. 18 km hardlopen in 6 min/km met versnellingen. Mijn benen voelden stijf bij de start, maar na een kilometer of 4 was ik warm en soepel. Wel voelde ik dat ik niet uitgerust was. Enfin, je probeert eens wat. De eerste helft was grotendeels tegen de wind in. De tweede helft volgde ik dezelfde route terug, dus lekker vlot terug. Ik kon er zelfs nog een versnelling uitpersen rond de 15 km. Ik kwam vrijwel volgens schema in anderhalf uur bij de finish aan. En niet eens helemaal uitgeblust!
Mijn fluorescerende pet moest ik onderweg af en toe vasthouden om te voorkomen dat hij van mijn hoofd zou waaien. Dat was zeer irritant, dus heb ik via internet een cap van Headsweats besteld. Hopelijk heb ik die voor de marathon van Enschede in huis. Deze heeft geen klep, voorkomt bovendien dat er zweet in de ogen komt.
Ik ben benieuwd naar deze piraten- of bikerlook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten