maandag 27 september 2010

bedrijvenloop

Gisteren was het tijd voor mijn derde 7 km van Martenshoek( Hoogezand).
In 2007 was het de eerste keer dat ik voor mijn bedrijf liep in 32:55. Het was ook mijn laatste wedstrijd van mijn rokersperiode. Vorig jaar was het mijn tweede editie.
Ik liep een pr van 31:12. Een lastige afstand om te lopen, omdat hij relatief kort is, maar waar je je heel gemakkelijk in vergist. Vandaag leek het allemaal te kloppen bij me. Snel gestart en na 3 km iets gas terug genomen, om de ademhaling te controleren en voorzichtig het tempo bij 5 km weer opgevoerd.De magische grens lijkt in mijn hoofd bij 30 minuten te liggen, maar of me dit vandaag gaat lukken?!
De geur van gebakken friet maakte me vlak voor de finish misselijk. Enkele seconden leek ik niet meer adem te kunnen halen. Het ging net goed... Ik liep nog. Behoedzaam door de bocht- door de regen was de bestrating spekglad geworden- en op het rechte stuk nog even alle remmen los tot over de tweede mat. Tijd: een vette pr van 29:38.
Mijn dag kan niet meer stuk. Meer dan 1,5 minuut sneller dan vorig jaar en ruimschoots onder de 30 minuten. Ik ben benieuwd hoe het over twee weken in de 4 mijl van Groningen zal gaan. Ook daar loop ik in de bedrijvenloop mee, mag dus starten achter de wedstrijdlopers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten