dinsdag 21 september 2010

Prinsjesdagmarathon

De Drents Friese Woldrunners organiseerden in Glimmen (Groningen)vandaag een halve of een hele marathon. Of alles wat er tussen zit, want het gaat om rondes van 4,22 km.
Nauwkeurig worden de doorkomsttijden van de deelnemers geklokt en genoteerd.
Sjirk ging voor de halve, ik voor de hele. Het liep anders(om)...
Sjirk heeft een GPS-meter en was vandaag gangmaker.Hij probeert me vandaag aan een pr te helpen. 11 km/uur zou er gelopen worden volgens een zo vlak mogelijk schema. Dat ging 6 rondjes lang goed. In mijn 7e ronde ging ik mijn benen voelen en na een plaspauze( waarom heeft Sjirk hier geen last van?)moest ik moeite doen om weer aan te sluiten. In de 8e ronde kreeg ik last van de zijkant van mijn knie. Een 'oude bekende' die er voor zorgt dat ik moet gaan wandelen. Rekken en masseren bij de verzorgingspost lijkt te helpen, dus ik besluit de 9e ronde in te gaan. Na ca. een kilometer komt de vlammende pijn terug. Ik besluit uit de marathon te stappen.Sjirk loopt door en loopt hem helemaal uit.
Bij de uitslag zag ik dat mijn uitslag bij de halve marathon stond. Wat een 9e marathon moest worden voor de 100 marathonclub werd dus de 11e halve bij looptijden.nl Het plezier gaat voorop. Niet stuk lopen in een wedstrijd zoals vandaag, die bovendien als training is bedoeld.
In totaal heb ik 33,8 km gelopen, na 30 km kwam ik in de problemen.
Trainen dus, want deze snelheid is (nog) te hoog, dus is het niet mijn tijd voor een pr op de marathon. Misschien is het voor mij beter om nu niet zo op snelheid te lopen, maar op de hartslag. Die pr komt nog wel. Ik zal me vanaf nu eerst weer concentreren op het soepel uitlopen van de lange duurlopen. Langzaam dus. Want in april wil ik 60 km hardlopen op Texel...

1 opmerking:

  1. Inderdaa iets meer op gevoel en je zal zien dat het soepel zal gaan.
    En Texel lijkt mij gaaf en ga je zien.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen