vrijdag 15 oktober 2010

dansende capuchon

Rotweer denk ik in eerste instantie als ik regen zie. Ik wil hardlopen vandaag. Dat heb ik sinds de 4 Mijl niet gedaan. Ach, wat kan het me ook schelen. Het is herfst, zal dus moeten wennen aan kou en nattigheid. Ik besluit mijn nieuwe ademende regenjas aan te doen en mijn wintertight.
20 km heb ik gelopen en langzaam. Ik merk dat ik me moet inhouden,vooral de tweede helft. De capuchon rol ik voortaan op, want dat gedans is irritant.De bandana blijkt nu ook fijn te zijn. Het hoofd blijft warm. Het is dus helemaal geen rotweer, het regent gewoon en dat is best wel lekker als je hardloopt.
Als ik bijna thuis ben kom ik mijn loopmaatje Sjirk tegen, die voorstelt morgen de Zuidlaardermarktloop te gaan doen. Ja, samen naar zo'n wedstrijd is leuk. De loop wordt bovendien georganiseerd door de loopgroep De Drentsche Aa, waar ik net lid van ben geworden. 5 jaar geleden deed ik deze loop ook, omdat we toen niet tevreden waren over de tijd die we in Winschoten liepen. Ze pakten toen goed uit, want we kwamen met een mooie rugzak thuis. Leuke loop met een parcours in de vorm van een acht. Je komt dus 4x bij de start en finish. Een snel parcours. Morgen zullen we zien hoe snel.

2 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd en veel sucses en plezier.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk gelopen en lekker snel. Uitslag: 44:18.
    Dat is sneller dan in Winschoten (45:30) en net geen pr (44:07). Dit valt me 100% mee.

    BeantwoordenVerwijderen