dinsdag 15 maart 2011

Strandmarathon

Met startnummer 55 loop ik mijn 55e wedstrijd, mijn 11e marathon.
Het parcours bestaat uit louter zandstrand en af en toe zeewater.
42,2 km langs de vloedlijn verveelt geen moment. Dit is genieten.
De eerste 3 km moeten we wel tegen de wind in richting het Scheveningse havenhoofd.
Na het keerpunt gaat het rechtdoor naar Zandvoort.
Het zand is voornamelijk hard, maar soms zacht, geribbeld, bezaaid met scheermessen,
zelfs een klein stukje mul en ook wel eens scheef.
Ik maak gebruik van de andere lopers, die herkenbaar zijn aan hun reflecterende veiligheidshesjes.Wel zorg ik ervoor soepel te blijven lopen.
Het is tenslotte een trainingsloop voor de 60 van Texel.
Af en toe moet ik over een geul springen. Soms kies ik er dan voor om langs de andere kant van het water te gaan lopen. Er zijn namelijk nogal wat doodlopende zandtongen en ik houd niet van nat...
Na vandaag in ieder geval geen angst meer voor zand. De marathon loop ik keurig in 4 uur tijd.
Ik hoop dat de exacte tussentijden snel op internet zullen verschijnen.Dan kan ik zien of ik ook vlak gelopen heb.
Enne op naar de volgende marathon.

1 opmerking: